Вибори 2020

Округи, кандидати, результати голосування

Анонс подій
Подій не заплановано
Пошук
Посилання
 

 

Сергій Чернов: Запропоновані зміни до Бюджетного кодексу мають ознаки централізації
Сергій Чернов: Запропоновані зміни до Бюджетного кодексу мають ознаки централізації

Поділитися новиною:

Сергій Чернов: Запропоновані зміни до Бюджетного кодексу мають ознаки централізації

Президент Української асоціації районних та обласних рад, голова Харківської обласної ради Сергій Чернов запропонував власне бачення змін до Бюджетного кодексу України в частині розподілу та використання коштів Державного фонду регіонального розвитку.

Відповідні пропозиції до законопроєкту «Про внесення змін до статті 24-1 Бюджетного кодексу України» щодо підвищення ефективності використання коштів державного фонду регіонального розвитку будуть спрямовані до Міністерства розвитку громад та територій України.

В цілому підтримуючи ініціативу Мінрегіону, щодо підвищення ефективності використання коштів ДФРР та збільшення від 1% до 3% прогнозного обсягу доходів загального фонду проєкту Державного бюджету України на відповідний бюджетний період, Сергій Чернов виклав певні зауваження та пропозиції, які вважає, мають бути враховані при доопрацюванні надісланого на погодження Законопроєкту.

«Варто відзначити, що низка положень законопроєкту не сприятимуть розвитку реформи децентралізації та посиленню спроможності органів місцевого самоврядування, у тому числі на регіональному рівні, адже мають ознаки централізації влади», – зазначив Сергій Чернов.

Так частиною другою статті 24-1 БК України пропонуються критерії розподілу коштів ДФРР, які передбачають спрямування 70% коштів ДФРР на реалізацію програм і проєктів, які забезпечують виконання завдань, визначених Державною стратегією регіонального розвитку, та лише 30% – на реалізацію програм і проєктів регіонального розвитку.

Президент УАРОР вважає, що окремо варто звернути увагу на додаткові надходження до ДФРР у рамках програм допомоги ЄС, урядів іноземних держав, міжнародних організацій та донорських установ тощо, які пропонується спрямовувати на реалізацію програм і проєктів регіонального розвитку загальнодержавного значення, що будуть визначені пріоритетними за окремими рішеннями Кабінету Міністрів України.

«У той же час запропонована редакція частини п’ятої цієї ж статті БК України дозволяє зробити висновок про те, що лише 30% коштів ДФРР розподілятимуться пропорційно чисельності населення регіонів та їх площі. Утім, порядок та критерії розподілу 70% коштів ДФРР, тобто, тих коштів, що планується використовувати на проєкти, визначені Державною стратегією регіонального розвитку, взагалі не визначено».

Тож не погоджуючись із запропонованими редакціями названих вище частин статті 24-1 БК України, пропонується:

  • у частині другій статті 24-1 БК України передбачити рівний розподіл коштів ДФРР (50% / 50%) на реалізацію програм і проєктів, що визначені Державною стратегією регіонального розвитку та регіональними стратегіями розвитку;
  • частину п’яту статті 24-1 БК України викласти у такій редакції: «Розподіл обсягу коштів державного фонду регіонального розвитку на плановий бюджетний період, що спрямовуватимуться на реалізацію програм і проєктів, визначених Державною стратегією регіонального розвитку та регіональними стратегіями розвитку, здійснюється пропорційно чисельності населення регіону та його площі у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України».

«Не можемо погодитися із запропонованими змінами, з кількох причин: по-перше, запропоновані строки, не узгоджуються із бюджетним процесом та на практиці не дозволять забезпечити вимогу бюджетного законодавства щодо обов’язковості «співфінансування з місцевих бюджетів програм і проєктів, які забезпечують виконання завдань, визначених регіональними стратегіями розвитку.

По-друге, відповідно до правил законотворчої техніки на законодавчому рівні мають визначатися принципи та критерії формування, розподілу та використання коштів ДФРР, а також розподіл відповідних повноважень між органами державної влади та місцевого самоврядування на кожному з етапів формування, виділення та використання відповідних коштів», – пояснює президент Асоціації.

Таким чином, Сергій Чернов наголошує, що запропонована розробником редакція частини шостої статті 24-1 БК України потребує доопрацювання з урахуванням викладених вище зауважень.

Джерело: http://oblrada.kharkov.ua/ua/press-center/news/24525-sergij-chernov-zaproponovani-zmini-do-byudzhetnogo-kodeksu-mayut-oznaki-tsentralizatsiji

Web-адреса: shevrayrada.gov.ua/news/id/902 | Переглядів: 291Дата публікації: 11:53 31.07.2020